La descripció pot ser :
- Objectiva : Intenció explicativa o informativa.
- Subjectiva : Deixa entreveure l'opinió o sentiments que li produeix allò que escriu .
Per fer una bona descripció és molt important :
- Observar .
- Analitzar .
- Descriure .
Aquests tres passos , van ser vitals a l'hora de realitzar el treball descriptiu anomenat : Qui ets tu ?
Bombonet … A
El vent de tramuntana mou
la meva estimada terra ,
jo protegida estic ,
per una dolça coberta.
la meva estimada terra ,
jo protegida estic ,
per una dolça coberta.
Allunyada i distant ,
però alhora a l’alerta ;
esperant a que algun torn ,
em capturi desperta.
però alhora a l’alerta ;
esperant a que algun torn ,
em capturi desperta.
Fosca de cap i peu gran ;
amb mirada establerta
i sense ninguna por ,
a ser descoberta.
amb mirada establerta
i sense ninguna por ,
a ser descoberta.
Aquella mà freda i distant ,
causa un molt mal efecte .
És la meva prioritat , però …
Carai! Com en va de repleta.
causa un molt mal efecte .
És la meva prioritat , però …
Carai! Com en va de repleta.
D’un salt gegant m’endinso,
per una cova fosca i deserta ;
esperant uns ànims teus ,
per deixar d’estar inerta .
per una cova fosca i deserta ;
esperant uns ànims teus ,
per deixar d’estar inerta .
Un desconegut passeig amunt i avall ,
em remoc entre olor pudenta .
L’objectiu és mirar cap endavant
i salvar-me de morir desfeta.
em remoc entre olor pudenta .
L’objectiu és mirar cap endavant
i salvar-me de morir desfeta.
Com es pot observar , aquesta és una descripció subjectiva , perquè en aquest cas un bombonet ens transmet el seu sentiment de por i alerta en una pastisseria .
Però a classe de petit grup , no només vam treballar la descripció a partir de la poesia o la fotografia. Vam veure que hi ha altres models .
Un dels que més em va cridar l'atenció per treballar a primària va ser la cançó. A partir d'una cançó , podem fer una classe dinàmica i activa i l'objectiu principal segueix sent el d'entendre i aprendre com fer una bona descripció.
Un dels que més em va cridar l'atenció per treballar a primària va ser la cançó. A partir d'una cançó , podem fer una classe dinàmica i activa i l'objectiu principal segueix sent el d'entendre i aprendre com fer una bona descripció.
Aquí us deixo algun exemple , perquè feu realitat la meva proposta:
Per a més informació, podeu consultar el blog de la meva companya Clara , on explica molt bé com fer una bona descripció.
Moltes gràcies per la menció, Jaume! :) I trobo molt original que fecis un poema per a descriure una persona.
ResponElimina