diumenge, 8 de desembre del 2013

LA DESCRIPCIÓ

La descripció és la representació d'alguna cosa amb paraules. Es tracta de fer veure al lector un objecte , un paisatge, una persona ... i en moltes ocasions , fer sentir una experiència i una emoció .

La descripció pot ser :


  • Objectiva : Intenció explicativa o informativa.
  • Subjectiva : Deixa entreveure l'opinió o sentiments que li produeix allò que escriu .

Per fer una bona descripció és molt important : 
  1. Observar .
  2. Analitzar .
  3. Descriure .

Aquests tres passos , van ser vitals a l'hora de realitzar el treball descriptiu anomenat : Qui ets tu ?


Bombonet … A

El vent de tramuntana mou
la meva estimada terra ,
jo protegida estic ,
per una dolça coberta.

Allunyada i distant ,
però alhora a l’alerta ;
esperant a que algun torn ,
em capturi desperta.

Fosca de cap i peu gran ;
amb mirada establerta
i sense ninguna por ,
a ser descoberta.

Aquella mà freda i distant ,
causa un molt mal efecte .
És la meva prioritat , però …
Carai! Com en va de repleta.

D’un salt gegant m’endinso,
per una cova fosca i deserta ;
esperant uns ànims teus ,
per deixar d’estar inerta .

Un desconegut passeig amunt i  avall ,
em remoc entre olor pudenta .
L’objectiu és mirar cap endavant
i salvar-me de morir desfeta.


Com es pot observar , aquesta és una descripció subjectiva , perquè en aquest cas un bombonet ens transmet el seu sentiment de por i alerta en una pastisseria . 



Però a classe de petit grup , no només vam treballar la descripció a partir de la poesia o la fotografia. Vam veure que hi ha altres models  . 

Un dels que més em va cridar l'atenció per treballar a primària va ser la cançó. A partir d'una cançó , podem fer una classe dinàmica i activa i l'objectiu principal segueix sent el d'entendre i aprendre com fer una bona descripció.

Aquí us deixo algun exemple , perquè feu realitat la meva proposta:




Per a més informació, podeu consultar el blog de la meva companya Clara , on explica molt bé com fer una bona descripció.








1 comentari:

  1. Moltes gràcies per la menció, Jaume! :) I trobo molt original que fecis un poema per a descriure una persona.

    ResponElimina